lørdag 10. mars 2012

Sitater er kult


Jeg vet at dette egentlig skulle være en blogg "om det meste", men på et eller annet merkelig vis så har det bare endt opp med at jeg skriver om bøker. Men det er vel kanskje ikke noe nytt? Noen ganger føler jeg meg som Norrøn Litteratur foreleseren min som har en tendens til å sitere favorittsitatene sine. Ofte. Foran folk som bare bryr seg for å være høflige. Det er vel muligens meg i et nøtteskall.

For å understreke poenget har jeg her et sitat i fra Odd Munks versjon av Olav Tryggvason sagaen: "Kloke og frode menn seiar at Olav aldri blota til avgudar, og at han alltid synte uhug mot slikt. Han var likevel van, med å følge kongen til hovet, der han aldri gjekk inn, men stod utanfor døra."

Det er morsomt fordi Olav Tryggvason kristnet Norge, og fordi Odd Munk prøver veldig hardt å få det til å virke som Olav var den perfekte kristne. Men det er ikke like morsomt når jeg måtte forklare det. Dette var forresten et av mine favorittsitat... Uansett! Det er derfor ganske fantastisk å lese om folk som er såpass lik deg selv. Så vil jeg derfor dele mine to engelske favoritt bloggere.

Den først er Foreveryoungadult som er fantastisk! De skriver ikke bare om YoungAdult bøker, men også om tvserier, bokklubber, de lager drikkeleker til Twilight filmene osv. Anbefales på det varmeste.

Den andre er TheBookSmugglers som er grunnen til at jeg har så utrolig mange bøker på "To-read" listen min. De fokuserer på seriøse anmeldelser av alle mine yndlingssjangrer. Fantastisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar