fredag 12. oktober 2012

Et glimt i mørket

Jeg løper egentlig litt rundt i sirkler full av panikk over alle tingene jeg burde gjort, men jeg måtte bare ta en pause for å oppdatere bloggen. Det er jo altfor lenge siden sist. Problemet er bare at jeg ikke har lest noe på snart en måned (!), noe som bekymrer meg veldig siden jeg vanligvis leser et par i uken. Så dette er et innlegg over bøker jeg har planer om å lese så snart jeg slutter å løpe rundt i sirkler (altså i desember en gang).

There is no dog av Meg Rosoff

Gud er en 19 år gammel gutt, og deler leilighet med sin 50-noe assistent. Uheldigvis for menneskene er Gud lat og egentlig helt håpløs.

Denne boken har jeg hatt lyst å lese siden i sommer når jeg så den på flyplassen. Jeg bare elsker konseptet! Dette kan jo gå både veldig bra og veldig dårlig, så jeg er veldig spent på denne.
In a Fix av Linda Grimes

Ciel Halligan er en menneskelig kameleon som tar på seg saker som går ut på å gli inn i andre mennesker sitt liv for å løse dem ut av problemer. Alt går fint inntil hennes klients "about-to-be-financé" er tatt til fange av moderne vikinger. Så ved hjelp av noen venner setter hun ut på litt av et eventyr.

MODERNE VIKINGER! MODERNE. VIKINGER. Ja, det er vel egentlig alt jeg har å si om denne boken.

 Thirteen av Kelley Armstrong

Dette er den siste boken i underworld serien hennes. Siste boken om varulver, hekser, demoner og alt annet som skal til. Serien er fantastisk og sentrer rundt ulike karakterer, men hele tiden rundt den samme kjernen. Dette er den endelig kampen: godt mot vondt. Hvem vinner?

Dette er boken jeg har grugledet meg til siden i fjor. Hvordan går det med alle favorittpersonene mine (Adam, en halvdemon. Passe badass) ? og hvem kommer til å overleve?
 The Shattered Dark av Sandy Williams

Dette er nummer to i en serie om McKenzie Lewis som har en gave som gjør det mulig for henne å se "the fae" og spore deres bevegelser mellom verdene. Og hun er nå midt i en borgerkrig blant feene.

Første boken var fantastisk skrevet med nok handling og lite drama. Eller så mye drama som de fleste paranormal bøkene har. McKenzie er en sterk karakter som gjør valg som gir mening. Jeg gleder meg til å lese denne!
John Dies at the End av David Wong (the narrator)

Dette er en bok om David Wong og bestevennen hans John (falske navn) som er vitne til en invasjon. I følge baksideteksten er jeg i fare bare for å ha tatt i boken.

"You may not want to know about the things you’ll read on these pages, about the sauce, about Korrok, about the invasion, and the future. But it’s too late. You touched the book. You’re in the game. You’re under the eye. "

Det høres jo lovende ut, ikke sant? Jeg snublet over boken tidligere i dag, og nummer to har en minst like lovende tittel: "This book is full of spiders: seriously, dude, don't touch it." Og mitt første inntrykk minner meg litt om Animorphs serien. Så får vi se da, om den er like bra.


Nå løper jeg tilbake til sirklene mine og alle tekstene om steiner på størrelse med " barnehoder" og "knyttnever". Forresten så skal jeg på Hobbiten midnattpremiere sammen Stig, som var så flink og skaffet billetter til oss (to ekstra hvis noen trenger)! HURRA HURRA HURRA! 12 DESEMBER KAN IKKE KOMME SNART NOK

1 kommentar:

  1. "Thereis no dog" høres kjent ut, har du blogget om den før? Og midnattspremiere! Hurra! "John dies @ the end# høres ut som en bok jeg vil lese! Ellers har jeg ikke hørt om noen av de andre :P Selv om Kelly Armstrong høres vaguely familiar ut :s

    SvarSlett