søndag 15. januar 2012

"And so it goes..."


Så etter å ha tilbrakt mesteparten av livet mitt med å lese fantasy bøker med alt det måtte innebære, har jeg nå endelig lest noe seriøst! Og jeg har kommet til den konklusjonen om at jeg virkelig ikke har gått glipp av noe. Seriøst.

Det startet bra med at jeg leste 1984 av George Orwell (som jeg forresten elsket!) men så prøvde jeg å lese noe enda mer seriøst; nemlig Slaughterhouse-five av Kurte Vonnegut. Jeg ble lovet romvesener og en genial forfatter. Jeg fikk begge delene, men hvor er plottet?? DET ER IKKE NOE PLOT! Med mindre det går ut på at krig ødelegger hjernen til folk (jeg har en fryktelig mistanke om at denne boken ødela hjernen min) og at livet er kjipt. Den har noen fantastiske sitater inni mellom og jeg elsker forfatterens skrivemåte (og humor!), men dette er absolutt ikke boken for meg. Jeg trenger handling! Jeg trenger at ting gir sånn halvveis mening! Kanskje jeg hadde likt den bedre hvis jeg hadde vært i det "rette humøret", men jeg har ingen anelse om hvilket type humør det måtte være.

Kanskje den gir mer mening hvis jeg leser den igjen, men det kommer absolutt ikke å skje med det første. Så for nå skal jeg holde meg til mine fantasy bøker. And so it goes.
*2 av 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar