lørdag 25. august 2012

Dag 25: En karakter som du gjenkjenner deg i

Dag 25: En karakter som du gjenkjenner deg i


Dette må være det vanskeligste spørsmål så langt. Uansett hva jeg skriver så føler jeg ikke at det passer helt, og jeg er en smule redd for å høres ut som egoet mitt er ganske stort, og at jeg har stor tro på meg selv. Så på den måten vil jeg påstå at jeg er lik Bella Swan: bare helt vanlig. Så hvis en ser bort i fra de *kremt* uheldige valgene hun gjør i livet sitt (og vampyr delen) så er jeg veldig fristet å sette et punktum her.

Men samtidig kan jeg ikke la vær å skrive Cat Barahl i fra Cold Magic av Kate Elliot her. Hun var en karakter som jeg likte veldig godt, og selv om hun lever i helt andre omgivelser så innbiller jeg meg at jeg hadde også reagert på noen av de samme måtene.


Cat er en jente som er både sta, modig og oppfinnsom. Når alt hun tror på blir snudd på hodet, så synes jeg hun gjør en god jobb med å overleve. Og selv om jeg kanskje ikke er så spesiell, så liker jeg pågangsmotet hennes og hennes evne til å ta styringen på ting som er utenfor hennes kontroll.

Så ja, noe sånt. Når det er sagt vil jeg bare si at boken er ganske god den også. Så her er en Goodreadslink.

---

Dag 26: En bok som endret din mening om noe
Dag 27: Den mest overraskende vrien eller slutten
Dag 28: Favoritt titler
Dag 29: En bok som alle hatet, men som du likte
Dag 30: Din favorittbok igjennom tiden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar