mandag 6. august 2012

Dag 6: En bok som gjør deg trist


Dag 6: En bok som gjør deg trist

En av de mer nylige bøkene jeg har lest som faktisk fikk meg til å gråte var The Fault In Our Stars av John Green, men det er ikke den jeg har valgt her. Boken jeg har valgt ble faktisk anbefalt i en av vloggene til John Green og heter The Statistical Probability of Love at First Sight av Jennifer E. Smith.


I korte trekk handler den om Hadley som mister flyet sitt til London med fire minutter. Fire minutter som forandrer alt. I London venter faren og hennes nye stemor, og Hadley gleder seg ikke akkurat til å komme frem. Mens hun venter på neste fly møter hun den perfekte gutten, og gjennom noe som bare kan være skjebnen, ender de opp på samme rad.

Dette er en bok som får meg til å føle meg nostalgisk, og jeg vet ikke en gang hvorfor. Den får meg til å savne pappa. Den får meg til å ville sett pris på det jeg har og gå ut der og leve livet mitt. Jeg er dratt mellom å anbefale denne til alle jeg kjenner eller å knuge den til meg som om det var sjokolademangel og dette var den siste biten som fantes. Denne boken er ikke bare en bok, men en opplevelse. 



----

Dag 7: Den mest undervurderte boken
Dag 8: Den mest overvurderte boken
Dag 9: En bok du ikke trodde du ville like, men som du endte opp med å elske
Dag 10: Favoritt blant klassikerne
Dag 11: En bok som du hatet
Dag 12: En bok som du brukte å elske, men ikke nå lenger
Dag 13: Din favoritt forfatter
Dag 14: Favorittbok av din favoritt forfatter
Dag 15: Favoritt mannlige karakter
Dag 16: Favoritt kvinnelige karakter
Dag 17: Favoritt sitat(er) fra din(e) favoritt bok/bøker
Dag 18: En bok som skuffet deg
Dag 19: Favorittbok som det har blitt lagd film av
Dag 20: Favoritt romantiske/kjærlighets bok
Dag 21: Favorittbok fra din barndom
Dag 22: Favorittbok som du eier
Dag 23: En bok som du har hatt lyst å lese lenge, men som du fortsatt ikke har gjort
Dag 24: En bok som du skulle ønske flere personer ville lese
Dag 25: En karakter som du gjenkjenner deg mest i
Dag 26: En bok som endret din mening om noe
Dag 27: Den mest overraskende vrien eller slutten
Dag 28: Favoritt titler
Dag 29: En bok som alle hatet, men som du likte
Dag 30: Din favorittbok igjennom tiden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar