tirsdag 21. august 2012

Dag 21: Favorittbok fra din barndom

Dag 21: Favorittbok fra din barndom

Den Utvalgte av Philip Newth!


Trampe Finnigan bor i landsbyen Rosemary. På skolen er det hekseri og trolldom, og Trampe syntes det er gøy å trylle med tryllestaven sammen med kompisen Kevin. En mørk kveld dukker den onde trollmannen Hu Gadarn til landsbyen. Han leter etter den sangomsuste eventyrlandet Tir-Nan-Og, stedet hvor tryllestaven som gir makt over hele verden, ligger gjemt. Den eneste som kan stoppe Hu Gadarn, er Den Utvalgte - vokteren av porten til Tir-Nan.

Jeg leste denne når jeg var sånn 9-10 år og jeg husker at jeg elsket den! Mystisk, magisk og med noen som heter Trampe! I de senere årene har jeg lett lenge for å finne den igjen, men det er først for noen måneder siden at jeg klarte det. Den er høyt på listen av bøker som jeg har lyst å lese igjen, men som jeg er redd vil skuffe meg. Men lille Stine likte den veldig godt, og jeg har gode minner sammen med denne boken.

----

Dag 22: Favorittbok som du eier
Dag 23: En bok som du har hatt lyst å lese lenge, men som du fortsatt ikke har gjort
Dag 24: En bok som du skulle ønske flere personer ville lese
Dag 25: En karakter som du gjenkjenner deg mest i
Dag 26: En bok som endret din mening om noe
Dag 27: Den mest overraskende vrien eller slutten
Dag 28: Favoritt titler
Dag 29: En bok som alle hatet, men som du likte
Dag 30: Din favorittbok igjennom tiden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar