onsdag 22. august 2012

Dag 22: Favorittbok som du eier

Dag 22: Favorittbok som du eier


Jeg kan ikke få sagt det nok, men jeg har altfor mange favorittbøker. Foruten de jeg allerede har nevnt er Bitten av Kelley Armstrong, Unholy Ghosts av Stacia Kane og Graceling av Kristin Cashore store favoritter. 

Den eneste grunnen til at jeg valgte denne boken er fordi det er bok som ikke er som alle de andre. Stolen av Lucy Christopher er skrevet i andre person og er ikke en fantasy bok.


"It happened like this. I was stolen from an airport. Taken from everything I knew, everything I was used to. Taken to sand and heat, dirt and danger. And he expected me to love him. This is my story. A letter from nowhere."

Boken er skrevet som et brev, så det fungerer i andre person. I begynnelsen føles det veldig unaturlig, men det blir bedre etter hvert. Det skal være sagt at dette var en bok som jeg tenkte på lenge etter at jeg var ferdig med den. Gemma starter som en vanlig jente, etter hvert som ting skjer merker en forandringen i Gemma. Og det skremte meg litt. Hele denne boken skremte meg. Men det er absolutt et av mine bedre bokkjøp! For å ikke røpe for mye av det som skjer vil jeg bare anbefale deg å lese denne!
----

Dag 23: En bok som du har hatt lyst å lese lenge, men som du fortsatt ikke har gjort
Dag 24: En bok som du skulle ønske flere personer ville lese
Dag 25: En karakter som du gjenkjenner deg mest i
Dag 26: En bok som endret din mening om noe
Dag 27: Den mest overraskende vrien eller slutten
Dag 28: Favoritt titler
Dag 29: En bok som alle hatet, men som du likte
Dag 30: Din favorittbok igjennom tiden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar